Storing bij Geldmaat, alle automaten in Nederland uitgeschakeld

Storing bij Geldmaat, alle automaten in Nederland uitgeschakeld


Geplaatst op: 21 december 2021

De gele geldautomaten van Geldmaat kampen met een storing. Daardoor kan het voorkomen dat mensen die willen pinnen geen geld krijgen, terwijl de afschrijving wel wordt gereserveerd op hun rekening. Geldmaat laat weten dat alle automaten in Nederland dinsdagmiddag zijn uitgeschakeld terwijl het probleem wordt opgelost.

Een woordvoerder van Geldmaat zegt dat de storing wordt veroorzaakt door netwerkproblemen bij de softwareleverancier die is gevestigd in het buitenland. 'Daardoor is ons netwerk instabiel', zegt ze. 'Soms lukt het dus wel om geld op te nemen, en soms niet.'

Mensen die geen geld uit de muur krijgen, zien vervolgens wel dat het geld 'gereserveerd' is op hun rekening. 'Dat wordt automatisch teruggestort, maar dat duurt even', aldus de woordvoerder. Wie geld stort en het niet op zijn of haar rekening ziet verschijnen, moet contact opnemen met de bank.

Alle automaten uit

Er wordt hard gewerkt om de problemen op te lossen. 'Om ervoor te zorgen dat mensen niet in paniek raken als een transactie niet lukt, zetten we alle automaten uit. We hopen dat het snel is opgelost', aldus de woordvoerder.

Verschillende banken reageren via social media op vragen van klanten die last hebben van de storing. 'Het bedrag wordt wel afgeschreven, maar niet uitgegeven. Geen zorgen, dit wordt automatisch weer gecorrigeerd', aldus de Rabobank. 'Binnen 24 uur wordt de pintransactie gecorrigeerd op je rekening', meldt ABN Amro.


Laatst bewerkt op: 21 december 2021 17:21

Bron: Petershotnews.nl

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Storing bij Geldmaat, alle automaten in Nederland uitgeschakeld

De gele geldautomaten van Geldmaat kampen met een storing. Daardoor kan het voorkomen dat mensen die willen pinnen geen geld krijgen, terwijl de afschrijving wel wordt gereserveerd op hun rekening. Geldmaat laat weten dat alle automaten in Nederland dinsdagmiddag zijn uitgeschakeld terwijl het probleem wordt opgelost. Een woordvoerder van Geldmaat … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: